onsdag 18 maj 2011

MÄTT

Buonasera!

Alltså - det är inte förbjudet att lämna en liten hälsning här! Häromdagen hade den här bloggen faktiskt över 90 besökare men inte en käft skrev en liten rad till mig! Inte en kotte! Men men, jag ska trots det inte vara bitter och svår. Det kanske var en och samma icke skrivkunniga person som lyckades ramla in här 90 gånger. Vad vet jag? Ingenting alls.

Knappt har vi klarat av det ena jätteevenemanget här i trakten förrän det är dags för nästa. I sommar är det dags för det arrangemang som väl hela världen har väntat på i flera år - dam-VM i fotboll. Det lär ju helt överskugga både Peking-OS 2008 och fotbolls-VM från förra året. Eller? I alla fall är just Leverkusen en av värdstäderna, vilket väl kanske säger mer om damfotbollens status än om stan själv... På stan gör man dock redan nu reklam för VM och man fixar till vägen mellan stationen och stadion. Stadion heter BayArena och byggdes faktiskt om för nåt år sedan. Jag har aldrig varit inne men man kanske skulle gå på en VM-match trots allt? På tal om sportevenemang så ska det om några veckor bestämmas om München får vinter-OS 2018. Vore väl kul? Men vem vet, man kanske ligger i koma 2018?!
Har precis avslutat en sen GI-måltid bestående av grillad kyckling, sallad och keso. Det hela avrundades sedan med lite glass. Man får ju inte förivra sig i GI-köret. Eller vad säger ni? På tal om glass - minns ni alla glassar  från förr? Kommer ni t.ex. ihåg den gula, blomformade glassen med tuggimmistång?

 
Jag är rätt sugen på att kolla på TV nu. Jag ser faktiskt inte speciellt mycket TV även om det kanske verkar som det. Jag ser typ en minut av flera olika program och blir sällan sittandes framför vår rätt onödiga platt-TV som vi köpte för dyra pengar för nåt år sedan. Eller var det två år sedan, kanske? Igår somnade jag dock framför en oerhört rafflande dokumentär om den holländska prinsessan Maxima som fyller 40, om ni nu hade missat det. Det var en del av en serie om kungligheter och gissa vad som ska avhandlas nästa vecka? Jo, familjen Bernadotte! Rubriken lovar inblick i en idyll som kommit på sniskan med otrohet och problem. Härligt! Det är rena Se och Hör fast på TV!

 
Oh boy, jag är så mätt! Den där kycklingen ligger som ett betongblock i magen! Kan man dö av mättnad? Det känns som det nu faktiskt. Egentligen borde man kanske gå ut en runda och promenera bort mättnaden lite men jag pallar inte det nu faktiskt. Är för mätt helt enkelt. Dessutom kom jag hem för bara en timme sedan och måste helt enkelt slappa lite innan det är dags för sängen.

2 kommentarer:

  1. Alltid lika underhållande att läsa dina inlägg! Eftersom jag är en av de 90, så ska jag bättra mig och skriva till dig då och då...
    Kram! /Annika

    SvaraRadera
  2. Jag är oxå en av dom 90 :))
    Har tänkt flera gånger att jag ska skriva en kommentar. Om hur ditt sätt att skriva och uttrycka dig fängslar mig, får mig att skratta så jag nästan dör och ibland gråta en skvätt. Jag är beroende!! Av din blogg!!

    Nu blev det av. Att skriva en kommentar alltså.

    Sluta aldrig. Att blogga. Då blir jag ledsen.
    //Tess

    SvaraRadera