onsdag 4 maj 2011

Lärdomar

Gott folk,

visste ni att det på 70-talet fanns en specialutgåva av Playboy som gjordes för blinda? Ja, som enbart bestod av blindskrift? Ja, det är sant. Lovar! Visst, det är väl behjärtansvärt att de stackars blinda också får en tidning men vad är poängen med just Playboy för blinda?!

Hot! Hot! Hot!

Jag har precis lärt mig att USA och en massa västländer bojkottade Moskva-OS 1980 som en reaktion på Sovjetunionens invasion av Afghanistan året innan. Afghanerna själva deltog dock. Lite märkligt kanske. Som ni ser lär man sig en del genom att titta på frågesporter....

Jag har en ny GI-fas igen. Jag har ju det lite titt som tätt. Det nuvarande projektet pågår sedan i måndags och jag har bara syndat en gång. Och ja, rent tekniskt sett syndade jag igen alldeles nyss. Boven i dramat heter "Ballerina Choco" och kommer från Maxi i Växjö. Jag skulle aldrig ha köpt med mig de där eländiga kexen. Men gudars skymning så goda! Vanliga Ballerina är ju lite uttjatade, men choklad-Ballerina är en sensationell höjdare! Måste ni testa!


Vet ni vad det är för jubileum idag? Jo, det är exakt tjugo år sedan Sverige vann hockey-VM 1991. Och vet ni vad som hände samma dag, den 4 maj? Jo, en viss fru Sörgaard (ännu kändare under efternamnet Häggqvist) tog hem segern i Rom med sin stormvind. Jag tycker att vi firar genom att kolla in hur det såg ut då och när denna Norsborgs näktergal deltog i ESC 1983 och 2006.

Njut av Carolas seger och de tjattrande programledarna under finalen i Rom! Den tyske kommentarorn påpekar mycket riktigt att ordet "kaos" inte kommer från grekiskan utan från just italienskan.

Detta minns väl alla som inte låg i koma 1983?

Och tredje gången gilt. Carola kommer nog i evighet vara Sveriges schlagerdrottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar