tisdag 17 maj 2011

Ditt och datt

God afton,

allt väl så här på tisdagskvällen? Med mig är det sisådär. Jag är helt slut idag och tänkte släpa mig till sängs alldeles strax. Det blev lite dåligt med sömn de sista dagarna och det märker jag nu. Dessutom känns det som om jag har svalt glassplitter. Har ont i halsen, med andra ord.

Så, vad har hänt de senaste dagarna? Inte så mycket förutom att jag nu nästan gillar Eric Saades "Popular" på riktigt. Har jag inte alltid sagt att låten är kanon? En kollega på jobbet spelar Eurovisionslåtar på datorn hela tiden dessutom. Det är nästan så att det blir för mycket, även för mig!

Dagens snackis här i landet är annars chefen för internationella valutafonden som inte kunda hålla fingrarna i styr och nu sitter i häkte i USA. 3.000 dollar kostade hans hotelsvit. Per natt! Vem finansierar internationella valutafonden? Misstänker skarpt att det är skattebetalarna i medlemsländerna....

Bild-Zeitung månar som vanligt om de svaga i samhället och frågar sig hur valutafondschefens fru pallar med sin makes dumheter? Dessutom påstår man att Grekland måste sälja Akropolis för att klara av att betala sina skulder.

Konkurrenten Express meddelar dessutom att en 50 cm stor isbit ramlade ner från himlen. Hur galet är inte det? Nu spekulerar man i om det är terror-aliens eller apokalypsen som kommit. Vetenskapen står rådvill enligt Express. En annan teori är att det är vatten som läckt från ett flygplan som har frusit till is. Kanske bäst attha hjälp på sig när man får ut. Fatta hur konfunderad man faktiskt skulle bli om en stor isklump helt plötsligt ramlade ner brevid en?

Konfunderad kan man också bli när man tänker på hur Spanien 1983 valde Remidios Amaya att tävla i ESC 1983. Hur tänkte man? Trodde man på fullaste allvar att hon kunde ro hem segern med sitt gapande?


Nu ska jag sova! Har redan sovit lite i soffan... Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar