torsdag 26 maj 2011

Kortis

Tjaba!

Idag blir det bara en kortis. Kom precis hem efter en lååång dag. Efter jobbet var jag och åt med min chef och min kollega. Chefen bjöd på middag och ville gå igenom min lite eftersom han ska ha pappaledigt ett tag.

 RheinZeit är en trevlig lokal mitt bland turisthaken i Kölns gamla stan, precis vid Rhen.

Vilken trevlig chef jag har! Social och genuint intresserad av sina medarbetare! Mina kollegor går heller inte av för hackor. Något som gör dom extra sympatiska som matsällskap är att de (liksom jag) kämpar med GI-diet. OK, med skillnaden att de faktiskt genomför den och inte - som jag - bara tänker att de ska köra lite diet ibland....

Jag missade all härlig sparris på menyn och åt Flammkuchen. Det är ett slags pizzaliknande historia med en myyycket tunn, spröd deg. På degen breds creme fraiche (före gräddningen) och så toppar man det hela t.ex. med rökt lax, lök och lite smått och gott. Inte riktigt lika mastigt som pizza men väldigt gott! Den inte helt GI-aktiga chokladssoufflén till efterrätt gick inte av för hackor heller. Ja, chefen syndade också!


Har förresten inget nytt att rapportera om det planerade sommarhusköpet. Banken segar med det byråkratiska. Hur lång tid skadet behöva ta att få in en kreditupplysning härifrån landet? Mitt släktgods är dock fortfarande till salu. Verkar inte riktigt vara rusning efter det. Kan det bero på att dusch och vattentoa saknas? Ja, sedan kanske avsaknaden av strandtomt gör sitt till, också.

Typiskt släktgods. Liiiite annorlunda än det lilla pörte i Småland som jag suktar efter.

Nej, nu blir det sängen så att jag orkar göra stordåd även imorgon!

1 kommentar:

  1. Tack sa mycket! Vad kul att du kommenterade sa att jag hittade en ny tysklandsblogg. :)

    SvaraRadera