lördag 19 februari 2011

Sorry

Hejsan,

ja, jag vet att jag har varit usel på blogfronten den här veckan. Tiden har liksom rusat iväg sedan vi kom tillbaka från St Petersburg. Vi landade här hemma i måndags kväll, i tisdags tillbringade jag en del av kvällen på världens konstigaste anställningsintervju, i  onsdags somnade jag på soffan, i torsdags vet jag inte riktigt vad jag gjorde och igår fredag var jag ute på galej. Först träffade jag efter jobbet en fd kollega som jag tillbringade några timmar med. Man måste ju uppdatera varandra om vad som hänt sedan sist. Tar en stund när man inte setts på ett år. Därefter var vi hos en kompis som kommit hem efter ett halvår i Sydafrika.

Sydafrika skulle jag gärna åka till, men samtidigt vet jag faktiskt inte om jag är så pigg på att resa runt i ett land där man tydligen måste vara på sin vakt för att inte råka illa ut. Typ se upp så man inte hamnar i fel kvarter vid fel tidpunkt. Vår stackars kompis har jobbat lite med volontariat där och blev mycket riktigt brottsoffer. Skurkar bröt sig in i lägenheten och stal rubbet. Däribland dator (med alla reseminnen/bilder).

Hur som helst, det var en trevlig kväll igår men jag har blivit gammal. Kom i säng vid tretiden och det känner jag idag...Steg dock upp rätt tidigt idag för jag skulle träffa en annan gammal kollega. Vi var ute och promenerade i det kyliga vädret i flera timmar och gjorde endast en liiiten fikapaus. Var också himla trevligt!

Därefter var jag och handlade på den enorma stormarknaden Real. I vanliga fall gillar jag stormarknader. Det känns så vuxet och redigt att handla där med storpack, extrapriser, charkdisk och annat. har däremot lite svårt för trånga snabbköp. Idag saknade jag dock helt inspiration och höll på att somna av tristess mitt bland varuhyllorna. Kanske eftersom kylen här hemma har varit i stort sett tom hela veckan. Känns som att jag hade glömt bort vad man normalt sett har i ett kylskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar