söndag 20 februari 2011

Söndag

God eftermiddag,

så har det blivit söndag igen. Det känns som att det alltid är söndag.  Dessutom är söndag min strykdag. Ja, det är dags att stryka ett par skjortor inför arbetsveckan igen. När jag blir pensionär ska jag elda upp alla mina skjortor och slänga ut strykjärnet genom fönstret! Blä vad tråkigt det är att stryka!

Har inte gjort så mycket idag. Vaknar i kristlig tid men låg sedan och slappade på soffan och kollade in Youtube-klipp med Anna Anka och Roast på Berns. Magnus Betnér har jag tidigare haft rätt svårt för men han är ju faktiskt riktigt, riktigt säker. Och riktigt grym. Kanske lite väl taskig ibland, men det är samtidigt rätt befriande att någon säger ett sanningens ord om Pernilla Wahlgren...


Roast på Berns ska ju vara humor och just svensk humor saknar jag här i Tyskland. Det finns (tro det eller ej) en del roliga tyskar också men i Sverige verkar det finnas så mycket riktigt ironisk, svart och giftig humor. Och så känner man faktiskt igen sig själv en del. Kolla bara på serier som Mia och Klara, Hipp Hipp och Kvarteret Skatan. Helt underbart! Tyvärr har jag ingen som jag kan kolla på mina DVD:er med. Ingen som fattar skämten in alla fall.


Har dock varit utanför dörren en liten stund idag i alla fall. Väldigt liten. Det var fullkompligt ISKALLT ute idag. En riktigt råkall kyla - ni vet en sån där kyla som gör att ryggen liksom fryser till och blir helt stel. Man kan knappt röra sig för att man då känner hur isande kallt det är. Inte ens i Ryssland frös jag så mycket och där hade vi ju 20 minus. Här har vi säkert en plusgrad idag. Jag pallade att vara ute i hela femton minuter och sedan gick jag in igen. Synd för lite luft skadar inte ibland.

 Det var kallt att vara snödroppe i skogsdungen vid mit hus idag.

Krokusarna hade det inte heller för varmt i råkylan.

Nu sitter jag här inne och det börjar skymma ute nu. Suck och stön. Ska nog släpa mig ut och ta lite frisk luft!


1 kommentar:

  1. om du gillar Mia å Klara, Hipp Hipp mfl...så kommer du fullkomligt älska Solsidan!! Leta upp denna serie omedelbart om du inte redan gjort det :D

    SvaraRadera