söndag 27 februari 2011

Förkyld och eländig!

God eftermiddag,

här sitter jag nu och känner mig seg och skröplig. Den lilla snuvan och hängigheten som jag kände av igår verkar bryta ut ordentligt nu (givetvis när det är helg...). Jag har snörvlat hela förmiddagen och huvudet är tungt som ett skruvstäd. Måste dessutom sätta mig och ta itu med min framtid. Tänkte bl.a. anmäla mig till ett par kurser på universitetet. Känns dock inte så lockande att sätta sig och koncentrera sig i det här tillståndet. Men men, man kommer väl inte undan.

Födelsedagsfesten igår var trevlig men jag märker av det idag. Man blir verkligen segare och segare ju äldre man blir. Förr var jag kanske liiiite småseg efter att ha partajat men det blir bara värre ju äldre jag blir. Om det fortsätter i den här takten kommer ett glas öl vara rent hälsovådligt för mig när jag är 40. Ja, nu kanske inte öl generellt sett är det sundaste som finns men nog ska man väl klara av ett par glas när man är lite över 30? Om jag åtminstone hade bäljat i mig ett fat öl själv hade jag kunnat fatta varför jag mådde dåligt men ett par stackars små glas ska väl funka?

Har inget speciellt att rapportera från den här förmiddagen. Slänger upp ett par bilder från St Petersburg så att ni kan beundra min otroliga fotokänsla och denna vackra stads fina sidor! :-)

 Tsarernas Vinterpalats, numera konstmuséet Eremitaget


 Man fick kolla uppåt för att inte utsätta sig för livsfara

 Hamburgare kostar 29 rubel

 Igenfrusna Neva och den fantastiska Isakskatedralen

 Rysk scoutgrupp (utrustade med bl.a. högklackade skor) på Nevas is.

 Floden Neva med Peter-Paul-fästningen som bl.a. byggdes av svenska krigsfångar.

Frälsarkatedralen på den plats där en gammal tsar mördades.


Kyligt

2 kommentarer:

  1. Åh, S:t Petersburg. Jag var där över ett nyår 80-talet då staden fortfarande hette Leninggrad. Har varken förr eller senare sett så mycket snö, frusit så mycket och druckit så mycket champagne som då!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad kul att du läser och vad kul att du bott i Zürich. Det är änna tjusigt här. Fast om sanningen ska fram gillar jag Tyskland rätt bra med. Framför allt språket är att föredraga där.

    Och: St Petersburg! Kära nån! Dit vill jag åka en dag!

    SvaraRadera