måndag 7 februari 2011

Four days to go....

Grüezi!

Gudars skymning så trött jag är! Känns som att jag är helt förlamad i huvudet just nu. Det är väl så det ska vara efter en lång dag om inte i rikets så i alla fall i kapitalismens tjänst.


Men men, nu är det bara ett par dagar kvar tills vi flyger till Russki, Russki. Jag hoppas verkligen att vi blir insläppta i Ryssland och inte står där vid tullen med våra tvättade halsar utan att komma in i landet för att något knappat in ett kommatecken fel i visumet eller så. Det ska bli väldans spännande att se hur det är där, men i ärlighetens namn känns det lagom kul att åka tillbaka till midvintern nu när det börjar kännas som vår här i Rhenlandet. Idag hade vi 13 grader och en ljummen vind ute. HÄRLIGT! Givetvis sken solen från en klarblå himmel. Vad annars? Det är ju måndag... Men men, med 13 grader kan man inte annat än älska att bo här, även om Köln egentligen inte är min favvostad i världen....

Kölnarna gillar sin stad. Tur att de gör det i alla fall.

Hade egentligen tänkt gå ut på en rask kvällspromenad ikväll men se det går icke! Det är white-trash-TV idag har jag precis upptäckt. Först kommer ett program med den trashiga familjen Wollny (ni kanske minns mamman med alla barnen med flashiga namn som Sarafina, Lavinia och Sara-Jane?) och sedan är det dags för den lika trashiga men STENRIKA familjen Geiss, där barnen har minst lika glammiga namn (Shakira-Davina). Den enda skillnaden mellan familjerna är att familjen Geiss är snorrik. I övrigt är de precis lika trashiga. Detta är underhållning på hög nivå!

I kvällens avsnitt fyller trashdottern Sara-Jane år och mamma Wollny ska banta. Hennes diet verkar dock mest bestå av nachos och smält ost....Vore kanske nåt för mig? Kan ju i alla fall knappt synda mer än jag gör nu....

Och så är det sedan rikingarna i Monaco. Idag ska det handla om hur jobbigt det kan bli när man ska ute och glida runt med lyxjakt i Medelhavet...Inte lätt att ha så mycket pengar!




Tysklands älsklingsmiljonärer - lyxlirarna Robert och Carmen Geiss

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Ja visst är det förenat med livsfara att ta sig an sådana här projekt =)

    SvaraRadera