tisdag 22 februari 2011

Puh!

Milda Matilda så trött jag är! 

Nu sitter jag här, har precis ätit en rejäl portion Bolognese med riven vitkål. Ja, jag är ju stenhårt disciplinerad och lever numera helt och hållet efter GI-principen. Inga kolhydrater här inte! Kan varmt rekommendera kål som ersättning för pasta. Som belöning för min disciplin ska jag fira med ett litet Bistick (Bienenstich). Bienenstich är ett litet bakverk med bl.a. mandel och vaniljkräm. Ja, man måste ju uppmuntra sig lite mellan varven för att man ska klara av att banta...

 Snart får jag sluta skriva om mat. Ni tror säkert att jag inte gör annat än äter kakor. Det stämmer inte. 
Ibland äter jag glass. Jag får intala mig att gör en interkulturell gärning genom att beskriva tysk mat.

Ett litet klargörande är på sin plats angående det jag igår skrev om Stefans sjukdomssituation. Han är orolig att folk ska tro att han faktiskt lider av difteri. Så är inte fallet. Han har en helt vanlig, men seg, svensson-förkylning. Jag är däremot frisk som en nötkärna.

Sugen på ytt gå ut och promenera lite nu. Ska se se om jag kan ragga upp någon som vill dra ut en runda med mig.

/Andreas

PS. Vi övar svenska här hemma. Stefan har precis lärt sig rimma på rapa (apa). Jag försökte då förklara det superroliga gamla skämtet "Vet du vem du är lik? Apan i Västervik!". Spontant skulle jag säga att det roliga försvann lite vid översättningen till tyska...

Swedish for beginners

PS igen: Jag har precis konstaterat att den här bloggen fram till denna sekund har haft 1000 besökare. Varken mer eller mindre. 1000! OK, 1000 visningar. Om det hade handlar om 1000 olika besökare hade jag börjat känna mig lite stalkad.  Dock är nog sanningen den att jag själv står för 894 visningar. Hade lite problem i början som gjorde att jag fick kolla upp saker hela tiden....Men tack till er som följer bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar