fredag 25 februari 2011

Ännu en härlig dag!

Bonsoir mes amis!

Så är det då äntligen fredag igen! Vilken underbar dag det har varit! En dag fylld av utmaningar, fantastiska upplevelser och intryck! Och då ska man komma ihåg att det var en helt vanlig dag här på kontinenten.

Vad har jag gjort idag? Jo, jag vaknade utvilad och full av energi i mina nya, fräscha Ralph-Lauren-lakan av att solen smekte mitt ansikte. Ni vet, ett sånt där perfekt uppvaknande. Eftersom solen hade lyst in på golvet var den nysplipade fiskbensparketten i det stora sovrummet så där skönt uppvärmt. Jag hade riktigt gott om tid i morse så jag tog mig i lugn och ro en stor cappuccino och en frasig croissant vid köksön. Jag är verkligen supernöjd med den balla kaffemaskinen som vi köpte i London i höstas. Hade dessutom massor av tid att bläddra igenom tidningen och kolla lite nyheter på min nya Apple-Notebook. Hade till och med tid att kolla på TV-nyheterna innan jag gjorde mig klar. Det är en ren fröjd att duscha i vårt fina, nyrenoverade badrum. Det känns så ljust och rymligt numera!


Begav mig sedan till jobbet. Det var inte ens köer i morse utan jag kunde gasa på. Härligt att höra M6:ans motor spinna lite. Nu börjar träden dessutom knoppa lite så det var riktigt härligt i morse. Längtar tills man kan börja köra nercabbat.

Ser fram emot vårens utflykter!

Hade ett intressant möte i morse och diskuterade ett viktigt projekt med vår chefsjurist. Nu ska det bli fart på det här projektet. Det känns verkligen superbra att ha fått förtroendet att driva ett sån här deal framåt eftersom det har en rätt stor budget. Visst har det varit en utmaning men nu känns det verkligen som att det kommer bli riktigt, riktigt bra. Dessutom är det ju skitskönt att få en sådan uppskattning från VD:n. Kan ju dessutom vara en bra merit om man i framtiden vill utveckla sig och ta på sig mer ansvar eller kanske en chefsposition eller kanske få en transfer utomlands. Skulle vara kul att jobba nåt år på kontoret i Singapore eller kanske på vårt headquarter i New York.

Efter jobbet blev det ett par öl och superfräsch sushi på ett urcoolt, nytt loungeliknande ställe i närheten av jobbet. En väldigt bra grej med mitt jobb är det centrala läget. Perfekt med tunnelbana, affärer, parker och restauranger precis utanför huset. Och trots det lätt att få parkering.

När jag kom hem hade städerskan dessutom köpt nya, fräscha franska tulpaner och ställt på bordet. Och så var det ju så rent och fint. Härligt att börja helgen på det viset! Nu kan man koppla av! Ska minsann öppna en flaska tungt Merlotvin som jag fick hemskickad från en jättemysig hamnrestaurang i Barcelona, som vi besökte i somras. Kan inte bli bättre!

 Fina va?

Sedan får vi se vad helgen bjuder på. Jag är faktiskt lite sugen att ta bilen och dra till Bryssel eller Amsterdam i morgon. Det tar ju bara tre timmar härifrån och man brukar alltid hitta mysiga hotell. Kan vara skönt att komma ut lite!

Önskar er alla en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar