lördag 19 februari 2011

Melodifestival

Alltsa....Jag börjar undra om jag faktiskt lider av demens. Pa riktigt alltsa. Jag är sa fruktansvärt disträ sa jag borde skämmas. Här har jag faktiskt idag planerat att se, och ladda inför, Melodifestivalens tredje delfinal. Tänkte verkligen inte missa den, för en gangs skull. Det är annars faktiskt lite svart att halla koll pa det här nere, trots internet. Man dras liksom inte riktigt med i Melodiruset här i Tyskland.

Jag har alltsa suttit ikväll, inte gjort nat speciellt alls men helt glömt bort festivalen! Kvart över nio slog det mig att jag helt missat det hela. Surfade direkt in pa svt.se och kunde precis se Eric Saade vinna och köra sin lat igen. Inte helt oäven, tycker jag. Vet ju inte vad som varit med de andra lördagarna men det börjar kännas sa extremt trött med Shirley Clamp, Alkazar (de är säkert inte ens med i ar men de brukar ju vara det), Sanna Nielsen och allt vad de heter. Hoppas verkligen Schweden drar till Düsseldorf med nat fräshare än vad man dragit fram de senaste aren.

Jag har förresten hittat en Eurovisionskanal pa internetradion - ESCRadio fran Portugal. Det spelas en salig blandning av original och remixar fran alla tider och alla länder. Fran Lugano 1956 till nutid. Fran Finland till Malta och fran Belgien till Armenien. Faktiskt himla trevligt. Rekommenderas!

Jag tänker dock INTE missa Eurovision i Düsseldorf i maj. Fick ju förvisso inte tag i finalbiljetter men vi ska pa Sveriges semifinal ett par dagar innan och sa pa finalens genrep pa fredagkvällen. Genrepet är förresten helt utsalt, det ocksa. Genrepet är precis som finalsändningen pa TV och man har faktiskt en dummy-röstning där länderna ger fake-poäng och utser en fake-vinnare. Blir kul!


Tyskland har i dagarna ocksa utsett sin lat. Det är förra arets vinnare Lena som har sjungit alla latarna i den tyska uttagningen. Uttagningen har floppat totalt här i landet och typ INGEN har orkat kolla pa det stentrista programmet med den überjobbiga Lena. Har inte hört laten ännu men den ska tydligen vara riktigt öken och grymma som tyskar kan vara ser man här kollektivt fram emot att Lena ska krossas av konkurrenterna pa hemmaplan. Tyskar är lite annorlunda mot svenskar som alltid hejar pa Sverige, hur överusel laten än är. Tyskar är blodtörstiga och vill se sina hjältar lida!


Nej, nu ska jag öppna en kall flaska vitt vin till de sma kvällstapasen som jag plockat fram. Serranoskinka, ost, aioli, oliver och bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar