tisdag 15 februari 2011

Inferno!

Goder afton,

sedan igår kväll är vi hemma igen efter vår lilla odyssé i Ryssland. Det hela var kanon och jag skriver senare ikväll lite om hur det är i ex-Sovjetunionen (ja, vi är ju efter tre dagar där oerhört kunniga och erfarna Rysslandskännare). Måste dock stärka mig lite först. Har precis kommit hem efter en LÅNG dag som började med att jag vaknade av att grannen sprang nerför trappan med dunder och brak. Han bara MÅSTE ha haft träskor på fötterna! Vilket liv! Och detta strax efter klockan fem i morse. Kul när man kom i säng kl. ett....

Kylskåpet är idag tyvärr lika tomt tom en matbutik i DDR. Varför har ingen som varit ledig halva dagen och degat runt handlat????!!!!! AAAARRRRHHHH!!!! Jag HATAR tomma kylskåp! Nåväl...det får väl bli gammal hederlig Spaghetti Bombay, dvs spaghetti med ketchup. Om vi nu har ketchup hemma vill säga. Jag är dödshungrig. Kan ju inte leva på det vi importerade från St Petersburg; dvs sprit, cigaretter och konstig choklad.

Rysk middag - vodka Bajkal, annan vodka, billigt bubbelvin och kitschig choklad. 
Och så hederlig Geisha från Fazer.

Har förresten precis svävat i livsfara. Jag kom körandes ett kvarter härifrån och det var världens uppbåd med polis, brandbilar och ambulanser med sirener och blåljus. Måste ta reda på vad som hänt här i Leverkusen-Schlebusch. Kanske stort terrorattentat?

Som sagt, nu är det mat som gäller. Utförlig rapport följer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar