fredag 25 februari 2011

Ännu en härlig dag! (den osminkade versionen)


Ja, hej igen!

Här kommer den icke lika fullt tillrättalagda versionen av min fredag. En dag med utmaningar och upplevelser har det varit. Dock inte så spektakulära. Det var sannerligen en helt vanlig dag här, en bit söder om Ruhrområdet.

I morse försov jag mig. Vaknade inte förrän kvart i åtta och hade behövt sova en sisådär tjugotre timmar till. Jag kom i säng alldeles för sent igår. Tyvärr var jag inte på någon cool nattklubb utan sorterade viktiga papper halva natten. Solen sken inte precis i mitt ansikte i morse (det var grådisigt och duggregnade ute) men jag vaknade av att det var ljust och att granngubbens Passat stod på tomgång utanför på gatan.

 
Det blev alltså till att RUSA upp och slita åt sig kläder, kasta sig in i duschen i vårt minibadrum (västra Europas minsta) och snabbt dricka ett glas vatten medan jag försökte vakna till liv. Och ja, fram med strykbrädan och släta till en skjorta (detta satans strykande tar en dag livet av mig!). Eftersom ingen här i huset orkar sortera sockor så fick jag, liksom alla morgnar, rafsa ihop ett par som passade ihop någotsånär (ingen ser väl om en socka är svart och den andra är mörkblå?). Det blir så när man har alla sockor i en plastkorg på golvet under en stol i sovrummet. Sovrummet som dessutom är helt överbelamrat med saker och inte alls är den rofyllda, luftiga och ljusa Ralph-Lauren-oas som jag drömmer om. Upptäckte dessutom att damm låg över hela golvet. Vi var för drygt ett år sedan totalt sinnesrubbade och la in riktigt mörkt golv i lägenheten. Min enda kommentar är: vad ni än gör i livet – gör aldrig det! Aldrig! LOVA!

Tack och lov hade jag igår i alla fall fått en parkeringsplats precis utanför huset. I stressen hoppade jag in i Astran och gasade iväg mot pendeltåget. Vägen dit tar en evighet just nu för man har spärrat av ena sidan p.g.a. ett vägbygge Vet inte riktigt vad man gräver för men man gör det säkert främst för att jävlas med alla oss som kör i rusningstrafiken. Ni kan ju tänka er hur igenkorkat det blir när alla ska dela på halva utrymmet! Väl framme vid tåget så var det tekniska störningar och förseningar! SUCK!


Jag kom till jobbet alldeles för sent och hann precis slita åt mig en mugg kaffe (varför kan inte folk fylla på med bönor???) innan mitt möte med vår jurist. Jag tackar Gud för honom för han är den ende som har koll och kan hjälpa mig. Jag är just nu lite trött på ett projekt som jag är ansvarig för. Jag har tagit över det efter en person som slutade för flera månader sedan. Det är ogenomtänkt, ostrukturerat och så ofattbart rörigt. Blä! Om det blir klart någon gång ska jag fira med champagne!

Efter en stressig eftermiddag kunde jag packa ihop mina saker och åka hem. S. gjorde lasagne som vi sedan åt. Inte heller det särskilt GI men det var himla gott. Funderar faktiskt allvarligt på att öppna en pava rött nu. Jag brukar somna så gott på det. Lite Rittersport-choklad (winter edition med apelsinmarsipan) passar perfekt till det!

Nej, nu ska jag vara lite social här. S. sitter och pratar med en halvvissen tulpan i ren frustration. Ja, det är faktiskt sant. Han diskuterar filmen på TV med blommorna. Undrar om det är vanligt med tulpaner som gillar Star Wars…

Hoppas ni får en trevlig helg. Själv ska jag  gå på lite födelsedagspartaj. Blir nog trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar