tisdag 18 januari 2011

Tjohoo! Vive la Suède!

Yes! Jag fixade det! Jag lyckades snappa åt mig två biljetter till semifinalen i Eurovision Song Contest (eller Grand Prix d' Eurovision, som tyskarna säger - märkligt nog på franska). Torsdag den 12 maj ska vi sitta i den megastora Espritarenan i Düsseldorf och heja på Sverige. Tidigare hade jag köpt biljetter till finalgenrepet på fredagen. Tyvärr försvann ju finalbiljetterna på ett nafs och säljs nu svart på nätet för rent perversa summor. Har dock inte fått något bekräftelseemail från biljettcentralen för semibiljetterna. Ska man oroa sig? Fick dock ett bokningsnummer när jag klickade fram mitt biljettköp på skärmen.

Måste fixa en stor, svensk flagga till maj. Hoppas bara att man slipper skämmas för den svenska låten. Tycker att våra låtar har varit rätt öken de senaste åren. De andra länderna satsar på coola låtar med bra artister och vi släpar fram Charlotte Nilsson och en myko operalåt. Men det blir väl så när den svenska uttagningen är full av Lotta Engberg, Sanna Nielsen och låtar av Ingela Pling Forsman och den där långhårige låtskrivaren Thomas G:son (som inte verkar existera när det inte är Melodifestival...). Men nu ska jag inte vara bitter och svår - 2011 blir vårt år! Tyskland fick vänta 26 år på sin första seger och ytterligare 28 på den andra. Sverige vann ju praktiskt tagit alldeles nyss, även om det ju är ett tag sedan 1999 nu....

I den stolta staden D-dorf vajar flaggorna förresten redan, och borgmästaren är glad som en lärka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar