måndag 17 januari 2011

SEGER!

Alltså, jag är så sinnessjukt glad så ni anar det inte! Vilken höjdare det är att komma hem och läsa den här artikeln! Härligt! Underbart! Jag har gått och hållit tummarna den senaste veckan (ja, nästan under hela förra året) och så blir det precis som man önskar! Är det inte härligt när drömmar slår in? Och vem kunde väl förtjäna det här priset mer än vinnaren? Som hon har kämpat och slagits för detta! Men nu står hon där med vår stora beundran och segerbucklan i näven! Vår allas Helena Seger.

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article8411067.ab#abArticleComments

Jag är verkligen full av beundran för denna kvinna. Vad hon kan prestera! Tänk vad hon lyckas med i denna hårda värld! Jag menar, i en värld full av krig, elände, hungrande barn och katastrofer så lyckas hon hålla sig på topp och lyckas med sådana här bravader! Jag ska nog skåla i champagne för folkets stora erkännande av Helena Seger. Och till tidningen Elle som klarar av att plocka fram dessa ljuspunkter i världen till oss. Ska skriva och tacka.

Men vilken ödmjuk superstjärna vi har i Helena Seger. Tänk om de andra stora divorna i världen (Madonna, JLO, Angelina Jolie, Angela Merkel....) vore så enkla och jordnära som VÅR Helena! Ja, tänk om de också rakryggat kunde stå för att deras kroppar inte passar för högt sittande jeans. Det är riktigt starkt att alla hennes framgångar inte stigit henne åt huvudet. Helena som ju ändå rör sig på de allra finaste etagen och dricker thé med högt uppsatta arabiskor! Hon är en enormt fin ambassadör för Sverige! Det är väl hon och Silvia, helt enkelt. De spelar i en liga för sig.

Extra fint är det ju att Helena dessutom tänker på familjen i detta segerns ögonblick. Zlatan har ju kämpas tillsammans med henne. Utan at gneta har han troget stått där bakom henne i alla lägen. Hjälpt henne att bära GUCCI-kassar, stapla Prada-kartonger, valt matta och dörrknoppar till hennes dressing room och vänligt lånat ut sitt kreditkort när hon har lagt i en extra växel i sitt maratonlopp mot denna triumf. Att hon nu i segerruset inte glömde bort honom är bara för fint. Riktigt vackert. Det är kärlek, det!

Jag måste genast läsa med om denna uuuunderbara människa. Can't wait! Har hon en fan club som jag kan joina?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar