lördag 15 januari 2011

Drömmar...

Igar (idag orkar jag inte trycka ner femton knappar samtidigt pa tangentbordet för att skriva "å"och hoppas ni har överseende med det) blev det inga blogg-visdomar fran mig. Minns inte varför men jag hade säkert nat ofattbart viktigt för mig. Typ. Förmodligen satt jag apatiskt och glodde rätt ut i tomma intet, men vi kan ju säga att jag hade ambassadören pa middag. Later liksom mäktigare.

Nu är det helg! Härligt! Har inga större planer förutom att imorgon ga pa födelsedagspartaj. Jag har idag jagat present, blommor och kort till födelsedagsbarnet. Det är alltid lika svart att komma pa nat. Tycker det vore enklare om staten reglerade sant. Typ, i ar far alla (oavsett alder, kön, intressen etc) en wokpanna. Nästa ar kan det vara slagborrar som gäller. Eller ett kilo serranoskinka. Alternativt kunde man ju dra en lott när man gar in i affären och sa far man da veta vad det blir. Ett annat alternativ vore ju dock att födelsedagsbarnen själva berättar vad de vill ha. Men men, nu är det avklarat och det blir nog trevligt. Ser fram emot att ga bort, äta och (framför allt) dricka. Kruxet är bara att jag försöka köra lite GI-diet. Inte sa bra med öl da. Far väl bli ren sprit (utan groggvirke) för det lär enligt all expertis vara OK ur GI-perspektiv. Far väl testa det....

Önskar en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Om du inte minns vad du har gjort de senaste tre kvällarna kan jag tala om att du ägnat typ 23 timmar av dygnets 24 pa facebook. (Och det är jag jätteglad för - äntligen!) Haller helt och hallet med dig om att staten, i rysk anda, borde reglera det här med presenter. Minns förresten den där pennan med namnet graverat... Det var en present av klass det!

    SvaraRadera