söndag 10 april 2011

Sköna söndag!

God kväll kära medmänniskor,

idag är det den heliga söndagen och jag har tillbett den lika heliga solguden. Den tyska våren har idag nämligen visat sig från sin allra soligaste sida.

I morse...eller nåja....strax före lunch cyklade jag käckt och glatt till bageriet Newsella (ska uttalas som nävvsella och inte njuusella) och köpte färskt bröd till frukosten. Vi var ute och svirade lite igår kväll i Köln och därför blev det mer lunchbullar än frukostbullar. Jag borde kanske förresten nämna gårdagens cocktails. Det var happy hour (eller snarare happy evening) där vi var vilket innebar ENORMA cocktails till det facila priset av 7 euro, vilket väl var OK med tanke på storleken. 7 euro är annars i saftigaste laget här i landet. Att det är ett veritabelt drömpris för svenska förhållanden är ju en annan sak. I alla fall, jag valde den spännande drinken Marshmallow Kiss, vilket visade sig vara en riktigt vedervärdig historia. Söt, sur, sliskig och blaskig på samma gång. Tyckte den mest smakade som vattenskadad päron-MER med diskmedel och upplösta Haribo-björnar. Förmodligen var det just det som blasket bestod av! Nä, det är bäst att hålla sig till gamla beprövade grejer som GT.

Idag vid lunchtid utanför vår dörr. 
Märk väl strandstolen i bakgrunden som spelade en viktig roll under dagen

Nåväl, efter en stärkande frukost med müslibullar, croissanter, vällagrad goudaost och kaffe gick jag ut i den strålande solen. Jag skulle misstänka att vi hade en sisådär 20 grader i skuggan idag. HÄRLIGT! Jag placerade min underbara strandstol som jag köpte förra sommaren och satte mig i solen bakom huset, utrustad med några tidningar och telefon. Trodde dock inte att solen var SÅ stark så här i början av april. Jag har nämligen fått en rejäl solbränna! Ansiktet är kräftrött och undersidorna av armarna är hyffsat illröda, de också. Tänk vad bränna man kan få under ett 2 timmar och 45 minuter långt telefonsamtal med en vän man inte träffat på länge!

 Det syns kanske inte så bra men jag är idag röd som om jag legat en julidag på stranden i Tylösand

Lyckades hålla den övre armen i en myko ställning så den blev lokalt kanonröd

Under tiden som jag smörjde in mig i après soleil efter mitt solande bakade Stefan våfflor. Det var egentligen min idé men jag är tacksam över att han tog över projektet. Verkade faktiskt rätt trist att grädda dom. Visste knappt att vi ens hade ett våffeljärn och jag visste definitivt inte att Bacardi-rom har samma effekt som bakpulver. Det visste dock min käre sambo och hällde i en liten slurk i smeten medan jag säkert såg mycket kritisk och skeptisk ut. Våfflorna var dock väldigt goda, även med Bacardi Oro i smeten.


Nej, nu får det bli en liten aftonpromenad ute i det fina vädret!

PROMENERA PROMENERA PROMENERA PROMENERA

Så, nu är det ett par timmar senare och vi är hemma i stugan igen. Riktigt skönt med lite kvällsluft!

Vad har annars hänt de senaste dagarna? Tja, vi blev igår stolta ägare till nya växter i vardagsrummet, men annars har inga större revolutioner inträffat. Ja, förrutom att vi igår var ute i vimlet i storstan, vilket INTE händer speciellt ofta.

Imorgon är det måndag. I say no more utan låter tystnaden tala.

Så, vilket musikalisk stycke ur den europeiska TV-historien får man fresta med i afton? Vad sägs om den hotte Jahn Teigen som såg till att Norge fick ZERO POINTS i Paris 1978? Eller kanske lite spansk rap anno 1993 då hela konkarongen invaderade Millstreet med 1500 invånare? Tänk om ESC skulle äga rum i Åseda, som ändå är mycket större?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar