måndag 4 april 2011

Skillnader

Hej igen,

bara en kortis från mig. Jag blev lite inspirerad av det HÄR blogginlägget som min gamla studiekamrat Fia har skrivit. Fia bor sedan en kort tid med sin familj i Rumäniens huvudstad Bukarest och ondgör sig lite över vägstandarden på Balkan. Jag tycker det låter skitspännande men ska nog aldrig mer klaga på trafikeländet här i Deutschland! Stau eller inte, de tyska vägarna är kanon och jag kan ju ibland (lagligt) dra på i 180 km/h vilket Fia nog kan glömma i Rumänien! :-)

Men Fia - snart får ni nog också fina motorvägar sponsrade av EU. Slovenien och Kroatien har ju t.ex. redan kanonvägar, i alla fall där jag körde i somras!

1 kommentar:

  1. Ja du....kan definitivt glömma några 180 km/h =/
    Problemet med vägarna och pengarna från EU att de tar nog slut fortare än de blir till asfalt, om man får tro alla rätt. Men det blir nog säkert fint nån gång när man flyttar härifrån kanske =)

    SvaraRadera