torsdag 7 april 2011

Holländska skatter och kirgisiskt pladder!

Buenos Dias!

Äntligen är det snart dags för veckans bästa dag - fredag! Fab! Veckan har annars gått rätt snabbt.

Idag smet jag faktiskt iväg lite tidigare än vanligt från jobbet. Det är ju fredag så why not, tänkte jag, och pallrade mig iväg till frisören. Nu sitter jag här med ettfyra kilo lättare huvud. Det var sannerligen på tiden!

Jag går till en frisörska från Kirgistan. Hon har sin familj där, träffar sina nära var tredje år och är väldigt pratig. Man ger henne ett ord och hon babblar. Och babblar. Och babblar. Det är dock alltid himla trevligt! Gillar henne skarpt! Hon och jag hade ett projekt och skulle låta mitt hår växa. Jag fick dock ett psykbryt på det hela och lät klippa av det. Hon skällde faktiskt lite på mig för det.

Undrar om man kanske ska gå ut en liten runda innan det blir mörkt? Jo, jag tror faktiskt det. Kan var gött att få lite ljus på sig även om solen är borta. Men innan jag ger mig ut kan vi ju digga loss lite till Mouth & McNeal som blev slagna av ABBAi Brighton 1974. Den ena halvan av duon - McNeal - hängde inte läpp för det utan kom igen och sjöng om "Amsterdam" i Hollands huvudstad Haag sex år senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar