onsdag 27 april 2011

Renad luft

Dear fans,

imorgon är det torsdag. Härligt va? Det är rätt gött med korta veckor!

Idag har det egentligen inte hänt så mycket spännande att rapportera om. Jag har varit på jobbet och har här hemma tagit en lång promenad i det fuktiga vädret. Idag har vi haft rena monsunregnet här men lagom till att jag gick från kontoret sken det upp. Vi har sinnessjuka mängder pollen här och det var rätt skönt att luften rensades lite. Dessutom tvättades bilen lite. Idag på morgon-väder-rapporten berättade en klok människa om att pollen kommer ända från Ryssland och Pollen...sorry, Polen ska det vara, hit till oss (ursäkta det usla skämtet). Man kan nog dessutom glömma att tvätta bilen, fönster och sig själv ännu ett par veckor. Det är liksom ingen idé att kämpa emot det gula helvetet. Igår i Biergarten blev kavajen lätt gul på den tiden det tog att dricka en liten öl. Inser ni omfattningen nu? Jag snuvar dock inte speciellt mycket. Annat var det förra året då jag ett par gånger drog till med nysattacker med åtta nysningar på raken. Det måste ju typ vara distriksrekord?!

Idag bjuder jag på de välstrukna tvillingarna Alison från 1961, überkäcka Millie Scott från 1966 (missa för allt i världen inte hur hon lämnar scenen i slutet av sin låt) och coola Odd Börre från 1968. Idel välklädda människor utan jeans!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar