torsdag 31 mars 2011

TRÖTT!

Vördade föreningsmedlemmar!

Jag har nu fått skäll för att jag smädar vår LEGO-påskhare som pryder vårt hem. Min sambo, som kan lite svenska, anser att jag igår uttalade mig negativt om den här på bloggen. Gjorde jag väl inte alls? Eller? Tycker faktiskt att den är rätt rolig. Om än må vara på ett fulsnyggt sätt.


Idag testade jag en ny väg hem eftersom motorvägen (som vanligt) var helt igenproppad med folk som inte hade något bättre för sig än att stå i bilkö. Hittade en riktigt smart väg men lyckades tyvärr köra vilse totalt. AAAARRRGGGHHHH! Varför har jag ingen GPS???? Varför folk i småländska småstäder har en GPS övergår mitt förstånd men här bland tusentals städer, samhällen, byar och motorvägar är det faktiskt ingen dum idé alls.

Imorgon fredag ska jag för första gången i mitt liv bevittna en borgelig vigsel och jag ska dessutom vara vittne! Säger man förresten vittne på svenska? Vet i och för sig inte vad man annars skulle säga. Fadder är man väl knappast? Det är i alla fall en kompis till mig som spontant ska gifta sig. Känner mig faktiskt lite hedrad av att jag får vara vittne. Det hela är dock en snabb historia på rådhuset och efteråt blir det ett snabbt glas champagne och sedan måste jag tillbaka till jobbet igen - suck och stön! Alldeles nyss gjorde Stefan i ordning vår lilla present och blommor. Han är faktiskt en riktig fena på att slå in presenter, göra blomarrangemang och sånt. Jag är rätt usel på det. Mina julklappar är inte ens i närheten av att se så praktfulla ut. Jag är alltså inte speciellt pysselbegåvad, vilket ju är himla konstigt med tanke på hur ofattbart estetisk lagd jag annars är! :-)



Vet ni vad? Jag längtar just nu spontant till sommaren och till Holland. Vi har hittills varit i Holland ett par gånger varje år och tillbringat några (för-)sommardagar vid kusten. Det är super att komma till havet och Holland är trevligt. Vi har bott på hotell över en restaurang (med öltält precis utanför fönstret), tältat på camping (med trasig luftmadrass) och bott hemma hos en familj. Det är faktiskt en höjdare att komma dit! Man gör inte så mycket utan glider mest runt och äter underbara, tjocka pommes eller våfflor, cyklar utmed havet eller sitter i en strandstol i solen. Eller så kör man vilse även där. I vilket fall som helst är det alltid väldigt avkopplande!

Men men, inget Holland idag. Det närmaste jag kommer holländsk avkoppling jag kommer är nog sängen. Men men, det är inte heller fy skam. Natti natti!

2 kommentarer:

  1. du var inte alls negativ om påskharen..mer lite stolt kanske eftersom du visar upp den =)

    Kul att vara vittne!! <3 Tror det heter så..

    Kram på dig! Din blogg är underhållande som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Påskharen är ju hur söt som helst. Håller nog med Stefan om att du var lite småtaskig...
    Det heter absolut att vara vittne vid en borgerlig vigsel.
    Gillar din blogg skarpt och ser fram emot varje nytt inlägg///Annica

    SvaraRadera