onsdag 2 mars 2011

Mer förkylning....

Ööööhhhh.....

Om man mår som man förtjänar har måste jag ha varit riktigt dum. Jag är alltså fortfarande hemma och är förkyld. Nu bränner liksom halsen dessutom. Huvudet är lika tungt som igår. Hade annars faktiskt tänkt gå till jobbet idag men de planerna ändrades direkt i morse när klockan ringde.

Har sovit hela förmiddagen och var precis vid vår lilla polska jourbutik och köpte två Brötchen. Ja, mer pengar fanns det inte att uppbringa här hemma idag. Och inte ens smör har vi hemma. Pallar inte heller att knata till den riktiga affären där det dessutom finns en bankomat. Nej, torra Brötchen med tapas-salami får det bli. I övrigt är kylen väldigt tom. Stefan erbjöd sig i förrgår att sticka och handla lite. Härligt, tänkte jag! Vad kom han hem med? Jo, två flaskor öl och en flaska Cola light. Ja, ni läste rätt: två öl och en cola! Han "glömde" allt annat som smör, ägg, pålägg, juice, ost, yoghurt o.s.v. Tycker att hans uppfattning om att "handla" faktiskt är lite märklig :-)

Riktigt tradig lunch men vad ska man göra när man bara har några cent hemma?

Ute skiner i alla fall solen. På min korta tur till jourbutiken var det riktigt ljummet och skönt ute. Tänk om man hade varit frisk och ledig! Hade varit perfekt med en härlig promenad! Eller varför inte cykeltur?

Soligt utanför köksfönstret

Har fortfarande ingen karnevalsutstyrsel till imorgon. Vilken looser jag är! Kommer att få skämmas imorgon!

Nu slår det mig att Stefan faktiskt aldrig hade för avsikt att handla på "riktigt" häromdagen. Han sa det bara för att han var tvungen att sticka iväg och fixa en sak som var hemlig. Han berättade dock direkt sedan. Det är något jättebra men jag kan inte berätta vad det är. I sinom tid.....Får väl i alla fall ta tillbaka att han handlar konstigt. Han kan handla. När han vill.

Nej, nu ska jag äta min torra macka och vila huvudet igen!

/A

PS. Kungafamiljen vill ha ytterligare fem miljoner. Ja, vem f*n vill inte det? Ärligt talat - generar familjen Bernadotte SÅ fantastiskt mycket tillbaka för alla pengar de får? Jag är mycket skeptisk till om de är så bra reklam för Sverige som villa påstår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar