måndag 7 mars 2011

Vårtecken!

Wazzup chaps?

Här vid Rhen börjar folk nog bli ganska slitna efter flera dagars Karnevalsfirande. Idag var det stora karnevalståget i Köln men jag höll mig faktiskt borta från stan. Hade ingen lust att trängas med hundratusentals andra människor och stannade här hemma i min förtortshåla.

Lite vårtecken!


...och ännu fler...



Till och med änderna tog sig ett vårbad! 


Det har idag varit STRÅLANDE solsken och ganska ljummet. I alla fall om man höll sig i solen. Det kändes alltså helrätt att bege sig ut på en liten eftermiddagspromenad idag. Efter S. arbete (jag, liksom de flesta andra med kontorsjobb hade helgdag) hade vi tänkt fika med två av hans kollegor ute i solen vid ett litet café här i närheten. Ett slotttscafé närmare bestämt. Ja, det finns faktiskt ett slott cirka femton minuters gångväg härifrån. Eller....slott och slott. Det är väl kanske snarare en herrgård. Eller större hus åtminstone. I vilket fall som helst var caféet stängt idag så vi fick komma på nåt annat. Det slutade med att vi åt Jägerschnitzel respektive Currywurst på en grillbar. Efter det stack vi alla till Karin och satt lite i hennes trädgård med kaffe, bubbelvin och kakor. GI får väl vänta ännu en dag....Suck suck.
Härligt med fika ute!

 Får nog börja dra in på kakorna, tror jag....




Värdinnan för kafferepet!

GI präglar och dominerar mitt liv. Dock utan att jag ens gör diet. Jag tänker dock hela tiden på det. Jag BORDE ju svälta mig ett tag men skjuter upp lidandet hela tiden. Är så avundsjuk på alla disciplinerade människor som klarar av att tappa några kilo. Jag vet att jag också kan, men det blir liksom aldrig av. Tips anyone?

Nej, nu ska jag faktiskt sätta mig framför TV:n en stund. Jag kollar nästan aldrig på TV men nu ska jag se om det finns nåt kul att kolla på. Har ingen koll alls på det. Vi har flera hundra kanaler (t.ex. massor av kurdiska, ryska och portugisiska kanaler) så det är lite svårt att veta vad som går när på vilken kanal...

1 kommentar:

  1. Tips: Viktväktarna! Jag har gått ner 25 kg :)
    Mycket nöjd! (utan att låta alltför mycket som en skrytmåns hoppas jag) GI..neeee jag måste få äta pasta å mackor lite varje dag :D
    Det mesta funkar nog iofs..om man inte frestas hela tiden av massa godsaker! Då är det inte lätt att stå emot..Idag slank det ner lite tårta i mig..den bara stod där överbliven i kylen efter Stefans födelsedag å jag tänkte..synd att behöva slänga den ju!! ;) Gott va det!!
    För övrigt längtar jag efter semla..Finns det i Tyskland?? :P

    SvaraRadera