onsdag 30 mars 2011

Back in reality

God kveld,

ja, så är man definitivt tillbaka i verkligheten igen. Varför är det alltid så grymt när man kommer tillbaka efter semestern? Jag känner mig aldrig utvilad och full av elan och esprit efter att ha varit ledig. Jag är snarare ännu tröttare. Istanbul känns väääldigt avlägset nu. Men men, man har fina minnen i alla fall.

Riktigt mycket verklighet blev det tidigt i kväll när jag åkte spårvagnen hem efter jobbet. Den sista kilometern går spårvagnen parallellt med en mindre huvudled som idag var KNÖKFULL med bilar i båda riktningar. Helt stilla stod de också. Det var faktiskt lite spöklikt, som om världen hade rasat samman längre fram. Riktigt så var det dock inte men väl tragiskt. Vid vår Autobahnpåfart hade det nämligen varit en lastbilsolycka vid tvåtiden och därför hade hela motorvägen spärrats av och var stängd till 19.30. Ni kan ju tänka er hur det blir när alla tusentals bilar försöker hitta alternativvägar. Vår lilla förort har varit helt överfull av bilar och folk har köat i timmar för att komma framåt.

Imorgon ska jag faktiskt köra bil till jobbet (viktigt, viktigt möte på eftermiddagen) och då bara FÅR det inte vara trafikkaos. Jag MÅSTE komma i tid då!

Men nu har i alla fall våren kommit ordentligt. Det grönskar i träden, vinden är ljummen och 24 grader på lördag låter väl inte helt fel? 

Idag har förresten min stora systerson Alex födelsedag. Han är nu hela fem år och är numera stolt ägare till bl.a. ett lasersvärd vilket han berättade i telefonen. Vad jag saknar min snutt! Och den nya, lille snutten Oskar också. Till påsk ska det dock bli en liten smålandstripp igen!

Har ni förresten smakat turkish delight? Det är sega, gelégodisar med fruktsmak som är väldigt söta. En souvenir från Istanbul. Är väldigt osäker på om de är goda. På nåt äckligt sätt är de det liksom.


Här har vi förresten börjat nedräkna till påsken. Den här käcka påskharen pryder nu vårt hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar