lördag 5 mars 2011

Kölle Alaaf!

Juten Tach us Leverkusen!

Här vid Rhen är det idag lördag (precis som pa manga andra platser) men inte vilken lördag som helst. Vi befinner oss mitt i karnevalshelgen och folk inne i stan har nog redan festat i flera timmar. Förmodligen är de första redan medvetslösa. Själv har jag precis inmundigat en härlig frukost med olika Brötchen, ägg och croissants. Eller Hörnchen, som man ibland kallar croissants här.

 
Alldeles strax ska vi åka och köpa karnevalskläder till ikväll. Vi ska faktiskt för en gångs skull ut och partaja! Jag köpte i och för sig en kostym inför karnevalsfesten på jobbet i torsdags men eftersom jag innan dess var sjuk och inte riktigt var i form att engagera mig i det hela så blev det en ganska trist nödlösning. Jag klädde ut mig till arabisk oljeshejk med huvudduk och fotvid särk. Inte så originellt men ganska praktiskt eftersom man kan ha varma kläder under. Idag tänkte jag att det skulle bli nåt mer lättklätt. Min plan är att visa lite hud och på så vis skapa en het aura..... :-) Hoppas att karnevalsbutiken har det jag letar och då även i rätt storlek. XS kan ju ibland vara lite svårt att hitta......


Jag i orientalisk prakt.




 Det här kanske vore nåt? Den plastiga skjortan är faktiskt inget skämt. Någon här i huset har faktiskt på fullaste allvar burit den. Det var inte jag...

Apropå lättklätt....Jag hörde om någon som gick utklädd till Borat med en grön mankini. Hrrm....det skulle nog väcka uppmärksamhet i alla fall....

Sitter just nu och diggar till lite karnevalslåtar på radio. Här är ett par exempel:


1 kommentar: