tisdag 28 juni 2011

Hemma igen!

Goddagens!

Det har inte blivit något bloggande för min del den senaste tiden, men nu är det dags igen. Vi har haft lite semester (behövligt efter renoveringen) och varit hemma i gamla Svedala. Först blev det ett par dagar i den kongeliga hufvudstaden och sedan några dagar i den småländska myllan. Det var skönt att vara hemma, träffa familj och kompisar och se fosterlandet igen. Synd bara att högsommaren kom först när det blev dags att flyga hit igen. Igår kväll kom vi tillbaka till Deutschland och inledde med att direkt åka till IKEA. Ja, vi körde förbi det blågula möbelvaruhuset och passade på att kolla efter handtag till garderoberna när vi ändå var i krokarna. Ja, en varm korv med bröd blev det också...

 Var kul att träffa den här unge mannen hemma i Sverige - min hyfsat färska systerson Oskar!

Jag och min bästis Alex iförd sin nya Bayer 04 Leverkusen-tröja. Själv har jag en billig trasa från H&M...

Det blev en dagstur till Öland under semestern. På Ottenby fågelstation fick man rita sitt eget fjäderfä. Här är mina och Alex alster (and och hackspett)

Idag har varit en bra dag. Jag har känt mig lite lyxig, bra och sund. Ni vet en sån dag då man köper färsk basilika och känner att man bara vill leva på ruccola, parmesan och vatten. Beror nog mest på att jag steg upp ganska tidigt för att lämna in kostymer och skjortor på tvätten. Känner mig alltid som en god och fin människa när jag uträttar ärenden på morgonen. Oftast vill man ju mest sova och slappa när man har en ledig morgon...

Basilikan återhämtar sig utanför dörren efter en vild cykelfärd.

Jag har idag shoppat och slängt ut en förmögenhet på en kostym, ett par nya skjortor och annat smått och gott. Just skjortorna var inte helt billiga och jag hoppas nu verkligen att tanten i affären inte ljög när hon sa att de verkligen är HELT strykfria...Att stryka är ju som bekant ett rent helvete och det vill jag gärna slippa.


Det här är riktigt hot!

Kollar ni förresten på TV just nu? Sveriges damer spelar mot Colombia i dam-VM, och gissa var! Jo, här i Leverkusen. Jag hade glömt att de spelade idag (trodde det var imorgon) men hade egentligen tänkt att man kanske borde gå till stadion och kolla. När jag cyklade hem från min shoppingtur mötte jag massor av blågula människor som dock alla visade sig vara tyskar när jag försökte bonda med dom. Tyskar har verkligen en love affair med Schweden. Inne i stan såg jag dessutom en drös tjejer i blågula landslagsdräkter som satt och fikade. Misstänker dock att det inte var landslagstjejerna som laddade med glass inför matchen...

Jag är väl inte direkt världens största fotbollsfan men jag drar i alla fall mitt strå till stacken för att skapa VM-stämning här i stan. Man märker annars inte så mycket av dam-VM här. Några flaggor och affischer, men inte mer. Hade nog varit liiiite annorlunda om det varit herr-VM...

 Min bil är VM-pimpad!

Heja Sverige!

Nej, nu ska jag kolla lite på fotbollsmatchen, trots att det är högsommar och cirka 49 grader ute. Sedan blir det lite BBQ ikväll. Lovely!

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart med semester!!!! Sol å värme <3 Låter som ni har underbart väder i Köln. Kanske det är dit man ska åka istället för Grekland el liknande? för visst hade ni t om en schysst strand??
    Jag åker hemåt småland nästa vecka..ska bli härligt med lite Härlöv/Ingelstad/Hovshaga/Furuby å Jät! :D
    Kram å ha en go sommar å lycka till på nya jobbet!

    SvaraRadera