onsdag 6 juli 2011

Mulet och kvavt

Goddagens,

har alldeles nyss kommit hem efter en dag på jobbet och ska iväg om några minuter igen. Tänkte att jag snabbt kastar iväg ett par rader ut i etern.

Här är det grått och jag misstänker att det kommer bli ett riktigt dunderoväder snart. Hrrm...och jag som ska ut och cykla en sväng. Typiskt. Det har annars varit strålande sommar hela dagen....

Det blev inget vinter-OS i München 2018. Men men, nu ska vi inte hänga läpp för det. OS i Asien anses ju öka Sveriges chanser till 2022 men som vanligt ska väl Sverige sura och inte ansöka. Och OM man ansöker kan man ju i alla fall göra det ordentligt. Jag minns när man skulle utse värd för vinter-OS 1998. I den svenska presentationsvideon åkte Torgny Mogren runt och sa på svengelska "Här we vannt to billd a stadijum". Nagano (som sedan tog hem allt) drog till med ascoola animationsfilmer och överdrev rejält när man presenterade sig. Nä, ska Östersund nu söka igen så får man satsa på plastikopererade idrottare, mutor, skyskrapor och fri sprit till IOK!


Koreas president hade förresten visst vädjat till IOK och menat att man nu ville ge tillbaka till den olympiska rörelsen som ju gett Korea så mycket. Jo, tjena! Tror inte på att de ville ha OS för att få känna givandets glädje. Det var nog mer sponsorpengar och ekonomi som stod i fokus. Tyskarna verkar dock inte direkt sura över att ha nobbats utan mer andas ut med tanke på alla skattemiljarder man fruktade. Tyskland ska ju numera finansera Greklands liv i sus och dus. DET surar man mer över här.

Nej, nu måste jag pysa! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar