fredag 15 juli 2011

HELG!

Guten Abend,

ja, jag HAR dåligt samvete för att jag inte uppdaterat bloggen på nästan en hel vecka. Ja, jag har väl slarvat rätt rejält den senaste tiden på det hela taget. Jag ber därför om ursäkt till mina få läsare för jag inbillar mig inte att det direkt är horder av fans som följer bloggen nu när jag slöat till mig på det här sättet. Men men, ibland är ju bättre än aldrig. Eller?

Här i Tyskland är det just nu en solig fredag kväll vilket känns skönt efter veckans moln som tyngt himlen och våra sinnen. Häromdagen var det i och för sig soligt och megavarmt här vid Rhen. I samma sekund som jag gick ut från kontoret efter avklarat dagsverke började det dock regna. Typiskt.

Imorgon ska vi på utflykt med Stefans kusin med son. Vi ska till ett nöjesfält i den gamla industrihålan Bottrop (bara namnet andas tungindustri) och det blir säkert kul även om det inte ska bli 30 grader och högsommar precis. Vi har förresten precis ätit en fredagsmiddag med lax och nypotatis och nu står jag och steker pannkakor till imorgon. Eftersom det ska vara en barndag blir det nämligen picnic, precis som när man själv var liten. Inget med att köpa skräpmat ute här inte! Men finns det något tristare än att steka pannkakor??? Nej, jag tror inte det. Ska inte det gå snabbt dessutom? Jag steker och steker sedan flera timmar (känns det som) men högen blir inte större för det.... Dessutom har jag gjort en fransk chokladkaka och ska steka ägg som vi ska ha på mackor! Precis som förr i världen! Till det blir det sedan juice i pappförpackningar! Det ni!


Kan ju dessutom berätta att en citron precis ramlade ner i pannkakssmeten. Svor en liten barnförbjuden ramsa får jag väl tillstå....


Imorgon blir det dessutom flådig 40-årsfest på ett litet exklusivt boutiquehotell i Köln. Ja, ni ser, man frotterar sig ju lite med the rich and beautiful!

Stefan köpte förresten en sprillans ny cykel i fredags så nu ska vi ut och cykla i bygden. Han hann ha den i mindre än en vecka innan han lyckades få punka två gånger på samma dag. Är det normalt? Är det ett tecken från högre makter? Kanske är det ett tecken på att han ska läsa klart "Snabba cash" av Jens Lapidus som jag hittade på tyska (boken allts, det var inte Jens jag hittade). Stefan tror nu att hela Sverige drar i sig kokainlinor på Sturehof och är tungt kriminellt belastade. När jag läste boken var jag glad över att jag inte längre bodde kvar i Stockholm. Frågan är om jag hade vågat lämna lägenheten med tanke på alla serbiska mafiosor som verkar styra stan...

Just nu diggar jag till de irländska diskotrollen Jedward (ni vet de spacade tvillingarna som tävlade i Düsseldorf!) som spelas på radion. Rätt klämmig bit faktiskt!

Hörrni, borde vi förresten inte ta upp den fina schlagertraditionen från i våras och smeka våra sinnen med lite guldkorn från ESC-arkivet? Jo, det gör vi! Här kommer ett par etnohöjdare som bjuder på folkloristiska toner.

Ljuva Sebnem Paker deltog redan 1996 i Oslo och då gick det sådär. Hon gav inte upp för det utan kom igen året efter och blev trea med "Dinle" vilket var Turkiets dittills absolut bästa placering (ny näsa hade hon också fått sedan fadäsen i Oslo...). Kolla in länken HÄR för den svenska översättningen! Visst är svenska och turkiska lika varandra? Jag skulle dock vilja se in i den hjärnan som ligger bakom Sarr-Maja och kom på den svenska versionen.....

Spaniens Antonio Carbonell bjöd på sin ljuva stämma i Oslo 1996...

Marocko är det enda afrikanska landet som deltagit i ESC. Det blev dock bara en gång. Undrar om de fortfarande surar över att de nästan kom sist?

Inget snack om saken - detta kan bara vara ett grekiskt bidrag!

Nej, nu är pannkakorna färdiga. Nu blir det äggstekande! Ha en fin kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar