fredag 29 juli 2011

Underbar sommarkväll!

God afton,

jag har ju helt kommit av mig med bloggandet! Är alldeles för slö med att uppdatera den och berätta om alla fantastiska, underbara, spännande och übercoola saker som jag upplever varje dag (åker till jobbet, är på jobbet, åker hem från jobbet). Dagarna flyger liksom iväg.

Annars är det semestertider här i Deutschland. Sedan en vecka tillbaka är det skollov här i Nordrhein-Westfalen. Här i Tyskland har delstaterna olika sommarlovstider för annars skulle väl hela Europa dö av trafikinfart med alla tyskar på vägarna. Man ska komma ihåg att det bara här i NRW bor 18 miljoner människor!!!


Idag har vi julis finaste kväll. Det skiner en liten sol mellan molnen och vi har väl ca 14 grader just nu. Det blev inte mer med sommarmånaden juli i år. Jag hade tänkt cykla mina 13 km till jobbet ibland men vareviga dag har det regnat. Eller åtminstone sett ut som att det ska börja regna vilken sekund som helst. Igår hade vi här dessutom en syndaflod av rent gammeltestamentariska mått. Det åskade på eftermiddagen och sedan SPÖREGNADE det till i morse. Och när jag skriver SPÖREGNAR så menar jag det verkligen. Igår pumpade man vatten ur källare i Ruhrområdet och motorvägarna fick spärras av p.g.a. allt vatten. Kul sommar här. Inte nog med att det inte blev något tältande i Holland förra helgen. Nej, jag har inte heller suttit i min solstol en endaste gång i juli och har inte varit nära en badsjö på hela sommaren. Men men, med lite tur kanske vi får ett par fina dagar i november eller nåt...

Är faktiskt riktigt besviken på sommaren, speciellt som vi väl inte kommer resa till solen i år. Hade behövt lite värme här.


Hmm...borde diska upp här lite. Efter det ska jag ta mig ett glas rödtjut för att fira fredagen. Mitt diskmedel luktar förresten lite som avslagen julmust. Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar