onsdag 27 oktober 2010

Willkommen, bienvenue, welcome...

Ja, välkommen, vem du än är, till denna nya blogg. Jag hoppas att den kommer bli en av de bloggar som läses och (kanske framför allt) ständigt uppdateras och inte blir en av de tusentals bloggar som startas för att sedan falla i djupaste glömska. Jag vet vad jag talar om. För ett par år sedan startade jag med mod i blicken och storslagna planer en blogg som jag dock ganska omgående glömde bort webadressen till. Blev alltså inte så mycket uppdaterande av den anledningen... Jag undrar vad som händer med alla sådana bloggar. Lever de på nåt vis vidare utan mänsklig inblandning? Stackars min gamla blogg...den susar runt där och har inte någon som tar hand om den.

Jag har läst att man ska ha ett ämne för sin blogg. Det är säkert bra om man kommer på något. Det har jag dock inte gjort. Tänkte mest att min blogg skulle bli ett forum där jag (och enbart jag) får komma till tals om ditten och datten. Jag tänker bubbla om det ena och det andra, om tankar som jag har, om funderingar och reflektioner. Vi får väl se om något speciellt tema utkristaliserar sig så småningom.

Tillåt mig att presentera mig lite kort: jag är Andreas, 33 och anropar Dig från Köln i västra Tyskland. Här i bor jag sedan ett par år men egentligen kommer jag från de mörka smålandsskogarna. Innan jag landade här vid Rhens strand bodde jag i Stockholm och dessförinnan bland bankpalats och sedelbuntar i schweiziska Zürich. Känner mig rätt så europeisk, med andra ord och hoppas att jag kan bjuda på en eller annan rapport om vad som händer här mitt i Europa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar